Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines oraz niemiecka spółka LNG Terminal Wilhelmshaven (to spółka-córka należąca do grupy Uniper) podpisały umowę dotyczącą budowy i wyczarterowania specjalistycznej jednostki magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego (FSRU), która będzie eksploatowana w niemieckim Wilhelmshaven nad Morzem Północnym.
Może Cię zainteresować:

Novatek Green Energy: nowy terminal przeładunkowy LPG
Oznacza to, że niemiecki projekt budowy pływającego terminala LNG wkrótce może wkroczyć w fazę. Za realizację projektu odpowiedzialna jest spółka celowa LNG Terminal Wilhelmshaven (LTW).
Z udostępnionych informacji wynika, że jednostka FSRU będzie dysponowała zbiornikami na skroplony gaz ziemny, które pomieszczą 263 tys. m sześc. surowca. Zostanie ona zbudowana przez południowokoreański holding stoczniowy Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Właścicielem jednostki będzie japoński armator Mitsui O.S.K. Lines, a niemiecka spółka LTW wyczarteruje ją na okres 20 lat.
Jednostka FSRU będzie operować w pobliżu nabrzeża portu morskiego w Wilhelmshaven i zostanie ona połączona z niemieckim systemem przesyłu gazu ziemnego za pośrednictwem specjalnych połączeń inżynieryjnych.
Spółka LTW podkreśla, że port morski Wilhelmshaven to jedyny port głębokowodny w Niemczech, który oferuje optymalne warunki do eksploatacji pływającego terminala LNG w takiej skali. Chodzi m.in. o dostępność odpowiednio głębokich torów wodnych, którymi pływając będą metanowce przewożące skroplony gaz ziemny.
Może Cię zainteresować:

DSME ma kontrakt na budowę pływającego terminala LNG
Grupa Uniper przekazała, że spółka LTW latem tego roku przeprowadzi badanie rynku, które określi zainteresowanie potencjalnych klientów zakupem LNG z nowego terminala. Pozwoli to m.in. na rozpoznanie, czy projekt ten będzie opłacalny z biznesowego punktu widzenia. Dopiero po zakończeniu tej procedury zapadnie ostateczna decyzja inwestycyjna.
Zarząd koncernu Uniper jest jednak przekonany, że budowa pływającego terminala LNG w Wilhelmshaven będzie opłacalna. Przemawia za tym dynamiczny rozwój europejskiego rynku skroplonego gazu ziemnego, który nastąpił w ostatnich latach. Nowy terminal ma pomóc m.in. w zapełnieniu luki w podaży gazu ziemnego do Europy, wynikającej ze spadku wewnętrznej produkcji tego surowca na Starym Kontynencie. Ma on również przyczynić się do transformacji energetycznej Niemiec i samej Europy.
Podpis: Katarzyna Cieślik-Mróz, lngpoland.pl (fot.: LTW)