Kosz budowy jednostki wyniesie ok. 45 mln dolarów, przy czym włoska firma Fratelli Cosulich Group ma nadzieję, że otrzyma dofinansowanie z wysokości 5,47 mln dolarów z Unii Europejskiej. Il.: Fratelli Cosulich Group.

Kosz budowy jednostki wyniesie ok. 45 mln dolarów, przy czym włoska firma Fratelli Cosulich Group ma nadzieję, że otrzyma dofinansowanie z wysokości 5,47 mln dolarów z Unii Europejskiej. Il.: Fratelli Cosulich Group.

Kolejna firma wchodzi w segment bunkrowania jednostek morskich skroplonym gazem ziemnym. Tym razem chodzi o włoskie przedsiębiorstwo Fratelli Cosulich Group, które właśnie złożyło zamówienie na budowę bunkierki LNG. Jednostkę zbuduje jedna z chińskich stoczni, które specjalizują się w budowie barek bunkrujących.

Włoska firma poinformowała, że zamówiona przez nią barka bunkrująca LNG będzie miała 5,3 tys. ton wyporności. W zbiornikach kriogenicznych jednostka będzie mogła pomieścić ponad 8 tys. m sześc. skroplonego gazu. Ponadto będzie ona dysponowała zbiornikiem na 500 m sześc. paliwa żeglugowego MGO. Bunkierka otrzyma też najnowszej generacji silnik firmy Wärtsilä. Z kolei spółka Wärtsilä Gas System dostarczy aparaturę do przechowywania i bunkrowania LNG na jednostce.

Kosz budowy jednostki wyniesie ok. 45 mln dolarów, przy czym włoska firma Fratelli Cosulich Group ma nadzieję, że otrzyma dofinansowanie z wysokości 5,47 mln dolarów z Unii Europejskiej (w ramach instrumentu „Łącząc Europę”).

Według harmonogramu inwestycji, barka będzie gotowa do eksploatacji latem 2023 r. Andrea Cosulich, honorowy prezes firmy odpowiedzialny za segment LNG, zapowiada, że włoska firma będzie eksploatować barkę w portach Morza Śródziemnego.

Barkę bunkrującą dla Włochów zbuduje chińska stocznia CIMC Sinopacific Offshore & Engineering w Nantong.

Podpis: Katarzyna Cieślik-Mróz.