FlixBus rozpoczyna ekspolaotację autobusów na bio-LNG. Fot.: FlixBus

W celu zabezpieczenia dostaw LNG na potrzeby obsługi tej linii, linia FlixBus nawiązała współpracę ze skandynawską spółką gazową Gasum, która dysponuje siecią stacji tankowania LNG na terenie Norwegii i Szwecji. Fot.: FlixBus.

Podpis: Anna Krasińska

Międzynarodowa marka autobusowa – popularny w Polsce Flixbus, należący do spółki FlixMobility – wprowadziła do swojej floty autobusy dalekobieżne napędzane biogazem (bio-LNG i bio-CNG). Firma chce w ten sposób ograniczyć emisję dwutlenku węgla generowaną przez swoją flotę.

Gazowe autobusy na razie będą obsługiwać dwa połączenia: między Amsterdamem i Brukselą i między Oslo i Sztokholmem. Pierwszy kurs autobusu na biogaz zaplanowano na 1 lipca br.

Marka FlixBus podkreśla, że biogaz stanowi dobrą alternatywę dla paliw konwencjonalnych (benzyny i ropy). FlixBus podał, że bio-LNG i bio-CNG, obok napędów elektrycznego i wodorowego, zalicza się do nowoczesnych i ekologicznych paliw.

Konkretyzując: autobusy napędzane skroplonym gazem ziemnym będą kursować na trasie Oslo-Sztokholm. W celu zabezpieczenia dostaw LNG na potrzeby obsługi tej linii, marka FlixBus nawiązała współpracę ze skandynawską spółką gazową Gasum, która dysponuje siecią stacji tankowania LNG na terenie Norwegii i Szwecji. Omawiane połączenie będzie obsługiwane przez autobusy marki Scania.

Z kolei na trasie pomiędzy Amsterdamem i Brukselą będą jeździć autobusy na bio-CNG. Marka FlixBus podała, że będą one tankowane na stacji należącej do firmy OrangeGas, która znajduje się w pobliżu Amsterdamu.