10 czerwca br. chińska stocznia Wuhu zwodowała statek do transportu produktów przemysłu chemicznego napędzany skroplonym gazem ziemnym. / lngpoland.pl

Każdy ze statków będzie charakteryzował się nośnością na poziomie 22 tys. DWT. Fot.: Wuhu.

Podpis: Anna Krasińska

10 czerwca br. chińska stocznia Wuhu zwodowała statek do transportu produktów przemysłu chemicznego napędzany skroplonym gazem ziemnym. Jednostka budowana jest na zamówienie szwedzkiego armatora morskiego Donsotank.

Dwa chemikaliowce z napędem na LNG szwedki armator zamówił w grudniu 2020 r. Spółka Donsotank informowała wówczas, że obie zakontraktowane jednostki będą eksploatowane przez inną szwedzką firmę Navix Maritime Chartering. W podpisanej umowie określono, że obie jednostki zostaną odebrane przez Donsotank w 2021 r.

Pierwszy z nich – Prospero – chińska stocznia Wuhu zwodowała w styczniu br., a 10 czerwca br. nastąpiło wodowanie drugiego statku, który otrzymał nazwę Pacifico.

167-metrowe jednostki zostały wyposażone w napęd hybrydowy, przy czym paliwo podstawowe stanowi skroplony gaz ziemny, a alternatywne – energia elektryczna. Z tej drugiej opcji jednostka będzie korzystała przede wszystkim podczas operowania w portach morskich, dzięki czemu ograniczy emisję w pobliżu miast. Według stoczni Wuhu, statki Prospero i Pacifico będą pierwszymi chemikaliowcami na świecie, które wyposażono w napęd hybrydowy.

Każdy ze statków będzie charakteryzował się nośnością na poziomie 22 tys. DWT.